zeit vergeht - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu zeit vergeht - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu

zeit vergeht

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Februari 2014 | Oostenrijk, Wenen

In Wenen is het voorjaar aan het aanbreken terwijl in andere delen van Oostenrijk nog bijna 2 meter sneeuw ligt.

In de afgelopen weken is alles zo z´n gangetje gegaan met m´n onderzoek. Veel dagen in het lab doorgebracht en andere dagen achter de laptop om het verslag te schrijven.

Ik heb drie super leuke weekenden achter de rug.
Het eerste weekend ben ik met Philipp Wenen wezen bekijken. Omdat het erg koud was vooral winkelcentra en musea. Mooie nieuwe laarzen gekregen en geleerd hoe Wenen eruit zag in de tijd van de Romeinen.
Het weekend erna waren Fleur, Monique, Baukje en Philipp hier. Met z´n 5e hebben we de toerist uitgehangen. Op zaterdag alle belangrijke plekjes gezien, zoals de spaanserijschool en de Hofburg. Zaterdag avond naar een feest van de IVSA van Wenen geweest waar Baukje van wist. Zondag in het natuurhistorisch museum verbracht, heel erg mooi. Een super oud gebouw met een hele uitgebreide collectie. Zondag avond hebben we ons buikje rond gegeten bij een all you can eat asiaat waar je alle hapjes van de lopendeband kon pakken. Super grappig en lekker om allemaal eens te proeven.
Afgelopen weekend was er carnavals feest in Mörtschach, de meest hilarische en orginelen outfits heb ik voorbij zien komen.

Afgelopen woensdag ben ik om monster te nemen naar een wild verwerkings slagerij geweest. Zij krijgen de wild carcassen binnen. Benen uit of verdelen alleen, al naar gelang de wensen van de klant en dan verhandelen zij het verder naar slagerijen supermarkten etc.

Morgen ga ik weer richting Mörtschach met bijna 2 meter sneeuw.
Ik vermaak met hier prima!

• 21 Februari 2014 - 14:47

Diana:

Hoi Joyce ,

Wat kan het leven soms zwaar zijn!!!
    Als ik jouw verslag zo lees.
    Nee hoor ik weet dat je ook echt wel moet werken/leren daar.
    Dus geniet er lekker van in je vrije tijd.

Groetjes en liefs Hans en Diana xx

• 04 Maart 2014 - 22:54

Peter En Marian:

Lieve Joyce,

Leuk om je belevenissen weer te lezen.
    Nu een weekje lekker vakantie voor jou.
    Geniet ervan.Straks gezellig weekend met Jelle,Chantal en Philipp.
    Nog 5 dagen dan komen we naar je toe.We nemen gezelligheid,de zon en "oudelijk gespuis" voor je mee-;)
    Tot zondag,liefs wij ( jullie)

• 12 Maart 2014 - 10:55

Yvonne Kessels:

Hoi Joyce

VAN HARTE GEFELICITEERD !!!!! Met je 22e verjaardag.

Groetjes vanuit het zonnige Leiden, maak er een fijne dag van. Ik zie dat je ouders er ook zijn.
    Doe ze de groeten,

Markoen, Yvonne, Alain en Leon

• 03 April 2014 - 11:19

Anneleen:

Wanneer krijgen we nou weer eens een update jos?! Zijn nu toch al weer anderhalve maand verder;)