kou - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu kou - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu

kou

Blijf op de hoogte en volg Joyce

04 Februari 2014 | Oostenrijk, Wenen

Alweer een aantal dagen zijn voorbij. De winter heeft ondertussen eindelijk zijn intrede gedaan in Oostenrijk. In Wenen is circa 2 cm sneeuw gevallen die ondertussen ook weer weg is. Maar dat hindert niet, eigenlijk helemaal niet handig in de stad. In Mörtschach bij Philipp zijn ouders is afgelopen weekend 130 cm sneeuw gevallen. Helaas waren Philipp en ik in Wenen had het graag mee gemaakt. Het schijnt het hele weekend chaos te zijn geweest, niemand wist meer waar de sneeuw heen moest. En nu nog steeds ligt er heel veel sneeuw. http://www.lindlerhof.at/nl/webcam.html

In het weekend zijn Philipp en ik naar SCS geweest net buiten de stad. Dit is een enorm winkelcentrum. Je hebt hier alles, IKEA Kika kleding winkels electronica cafetaria etc etc. Als je alles wilt bekijken ben je zeker meer dan drie dagen bezig. Het heet waarschijnlijk ook niet voor niets 'city'. Ik heb hier bij de Primark nieuwe laarzen weten te scoren voor wel 9 euro!. Fijn want door heel Wenen liggen allemaal kleine steentjes om gladheid te vermijden. Effectief maar je schoenen gaan er wel kapot van. Zondags zijn we naar het Römermuseum geweest. Elke eerste zondag van de maand is er in een heleboel musea in Wenen gratis entree. In de Romeinse tijd is Wenen ook een Romeinse nederzetting geweest. Het museum is gebouw bovenop opgravingen die ooit eens zijn gedaan. Was leuk om weer eens te zien wat ik een aantal jaar geleden op de middelbare school allemaal over de romeinen heb geleerd.

M'n onderzoek loopt op rolletjes. Elke dag heb ik veel lab werk te doen en ben ik druk bezig met het verzamelen van gegevens. Helaas begint het ondertussen ook een beetje eentonig te worden. Elke dag circa 30 verdunningreeksen maken, daarna 30 keer pH meten, 30 keer E.coli en 30 keer Enterobactericae inzetten met behulp Tempo een machine van biomerieux en daarna nog 3x30 platen met m'n verschillende verdunningen be-enten. Gelukkig komt er dit weekend weer een wildzwijn welke ik maandag ga uitbenen:)
Ondertussen ben ik ook al begonnen met het schrijven van het verslag. Over zoiets gaat veel tijd heen. Soms heb ik dagen dat ik veel op beeldscherm krijg, andere dagen zit ik uren te staren.... Maar ik heb nog geen stress dus dat maakt niet uit.

• 05 Februari 2014 - 16:24

Diana:

Hoi Joyce,

Maar goed dat je op het moment van al dat sneeuw niet in Mortschach was.
    dan hadden we je niet meer kunnen vinden onder al die sneeuw.
    zo groot ben je nu ook weer niet ha,ha,ha.

Heb even op de webcam gekeken maar inderdaad caravan voor de helft weg

Scoren voor weinig is toch altijd leuk hé?
    En tenslotte ben je een arme studente toch?

Nog 2 dagen saai werk dan weekend en daarna wacht er een zwijn
    dus kan je je weer lekker uitleven op dat beest.

Groetjes en een dikke knuffel vanuit Beverwijk Xx

• 15 Februari 2014 - 00:05

Marian:

Hoi Moppie,

Valentijn vandaag-;) mooi dat je bij je lief bent.
    De "Hollandse snoep hartjes" zijn in gedachten bij jou.

Mooi dat je onderzoek goed verloopt.Nog een paar weekjes en dan wacht weer een andere uitdaging.Moet je maar denken.En het is toch prachtig dat je deze gelegenheid krijgt in Wenen,in Oostenrijk?

Misschien kan je dit weekend genieten van de sneeuw in Mortschach?
    Gezellig weekend en verder succes met je onderzoek.

Nog even en dan zien we elkaar.Knuffels van je Pap en Mam.