onderzoeksversalg ingeleverd - Reisverslag uit Klagenfurt, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu onderzoeksversalg ingeleverd - Reisverslag uit Klagenfurt, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu

onderzoeksversalg ingeleverd

Blijf op de hoogte en volg Joyce

22 April 2014 | Oostenrijk, Klagenfurt

Eindelijk, bijna een maand nadat ik uit Wenen weg ben heb ik dan vandaag mijn laatste versie van het verslag van mijn onderzoek naar nederland gemaild. De laatste correcties hebben toxh langer geduurd dan ik verwacht had.

Ik ben nu alweer bijna een maand bezig met stage op de Landesanstalt für veterinair medische Untersuchungen' in Klagenfurt. Hier word (dieren)bloed getest, serologie gedaan, bacteriologie, histologie secties etc etc. Hier worden ook levensmiddelen getest en diersoort beaplingen van vlees gedaan. Op de tweede verdieping in hetzelfde gebouw zit de levensmiddelen bewaking, hier zal ik vanaf komende week stage gaan lopen.

Ik heb ondertussen gemerkt dat heel veel kennis al weer is weg gezakt, alles wat me wordt verteld of wat ik zie komt me ergens wel bekend voor, maar hoe het nu ook al weer precies zat kan ik nog niet zo uit m'n mouw schudden. Gelukkig heb ik 's avonds nog wat tijd om dit soort dingen weer na te lezen.
Ik woon bij Philipp in de woning in Klagenfurt, is erg leuk elkaar elke avond te kunnen zien.

Ik ben zelf ook een beetje aan het 'boeren' geslagen. Ik heb 5 konijnen aangeschaft die ik aan het mesten ben om ze na de zomer te kunnen slachten en lekker op te eten. Helaas zagen ook de katten het lekkere hapje konijn wel zitten, dus zijn er nu nog maar 4 over. Gelukkig groeien deze hard en zijn ze binnen kort (hopelijk) te groot voor de katten. Het idee is om een mannetje uit een andere lijn te kopen en dan een beetje te gaan fokken, maar vanwege het gevaar op explosive populatie groei ben ik daar nog over aan het nadenken.

Sinds twee weken ben ik ook de trotse moeder van twee beeld schone Peking eenden, ja dat zijn die die je bij de chinees krijg:). In m'n broedmachine heb ik de eieren die Jelle uit nederland heeft mee genomen uitgebroed, na twee weken zijn de kuiken zeker 5 keer zo groot geworden, je merkt dat het een echt vlees ras is. Helaas zijn van de 16 eieren maar 2 uitgekomen, dus deze ga ik nog niet meteen slachten, ze moeten eerst voor nageslacht zorgen zodat ik een beetje fokken kan.

  • 23 April 2014 - 13:09

    Diana:

    Hoi Jocye ,

    Dat is lang geleden dat je weer een verslag uit brengt.
    maar begrijp het wel.
    je bent hard aan het werk/studeren .
    En natuurlijk samenwonen en dan ook nog snel moeder worden ja dan heb je ook geen tijd om ons te vertellen hoe het er voorstaat. Ha,ha,ha.

    Ben blij dat je niet bij mij woont anders zouden mijn 3 konijnen niet lang meer te leven hebben.
    Dat je ze eerst groot brengt en dan slacht brrrr.
    Maar snap het wel hoor.
    Tenslotte eten we allemaal of bijna allemaal vlees.
    Maar ja konijnen ligt gevoelig bij mij hé.
    Jammer joh dat er van al die eieren maar 2 zijn uit gekomen.
    Maar ook weer een uitdaging om te kijken of ze zelf voor nageslacht gaan zorgen.
    Anders maar weer je broer eieren laten brengen.

    Joyce nog veel succes met je studie en heel veel plezier daar in Oostenrijk samen met Philipp

    Groetjes en liefs Hans & Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Klagenfurt

Joyce

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 3534
Totaal aantal bezoekers 15328

Voorgaande reizen:

20 November 2013 - 29 Augustus 2014

Minor Diergeneeskunde in Oostenrijk

27 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Oostenrijk!:)

Landen bezocht: