Hert - Reisverslag uit Mörtschach, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu Hert - Reisverslag uit Mörtschach, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu

Hert

Blijf op de hoogte en volg Joyce

06 December 2013 | Oostenrijk, Mörtschach

Een bevriende jager heeft een hert bij de slager gebracht. Ingewanden zijn al uit het hert gehaald nadat het geschoten is. Dit was een heel mooi hert, zeker 4-5 jaar oud, niet gemakkelijk te schieten omdat ze onwijs schuchter zijn. Wij moesten nog onthuiden en versnijden. Jammer genoeg was het dier niet heel erg vakkundig ge-eviscereerd, van de ingewanden ontdaan. Een heel groot deel van het karkas zat onder de darm inhoud. Jammer van het mooie vlees, gelukkig ben ik erg verkouden, maar dat wat ik rook was ook niet erg aangenaam. Uit het hele dier hebben we nog 1 kist met vlees kunnen snijden, de rest van zo bezoedeld dat we het hebben moeten weggooien.

Na het hert werd er een varken binnen gebracht, niet z'n groot ding als de vorige. Ik mocht schieten. Weer zwaar onthaar werk. Daarna kwam er nog onverwacht een tweede varken binnen. Omdat de slager het te druk had moest ik die maar met de jongens slachten. Gelukkig hebben ze goed mee geholpen en alles is goed gegaan. Weer een hoop geleerd.

• 10 December 2013 - 00:48

Marian:

Lieve Joyce,

Zo kom je wel allerlei dieren tegen,echt interressant.En ,ja weer veel geleerd,lees ik.
    Misschien toch slager worden??Leuke bijverdienste??;)
    Maar je moest ook hard werken.Straks kom je met spierballen thuis?;)
    Dat vlees wordt dat rechtstreeks verkocht?Mogen de leerlingen dat kopen??
    Hoe gaat het met reizen?ligt er al veel sneeuw?

Liefs wij.

• 17 December 2013 - 00:06

Mies:

Hallo Joyce,

Helaas lees ik je berichtjes nu pas maar je hebt het er weer behoorlijk druk mee! Hoorde van je ma dat je ook langer in Oostenrijk blijft maar wel even met Kerst in Alkmaar bent.
    Misschien zie ik je dan nog wel even.

En wat betreft die Klaus en zijn baksmaten?! Geef mij de zwarte pieten maar , zijn vrolijker en gekleurder en delen ook nog pepernoten uit!!!

Hopelijk laten ze je niet te hard werken daar en blijft er ook nog tijd over voor ontspanning!!!

Groetjes en dikke kus van Mies