Weer een week voorbij - Reisverslag uit Mörtschach, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij - Reisverslag uit Mörtschach, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij

Blijf op de hoogte en volg Joyce

16 December 2013 | Oostenrijk, Mörtschach

Wat gaat de tijd toch hard. Er is alweer een week voorbij gegaan. Weer een week waarin ik veel heb geleerd. Ik ben deze week ook in de bedrijfskeuken van de school geweest. Hier worden elke dag z´n 300 maaltijden bereid. Hier eens mee kijken en helpen was erg leuk.
Ik heb hier kunnen zien hoe moeilijk het soms is om hygiëne regels op te volgen en hoe onwerkzaam ze eigenlijk ook soms wel zijn. Maar toch wordt er geprobeerd het beste van te maken en zo goed mogelijk de regels op te volgen.
Verder ben ik deze wee weer in de slagerij en verzuiveling geweest. Ik leer steeds meer. Niet alleen praktische vaardigheden, maar ook over mezelf. Ik kan en mag steeds meer lesgeven.
Op de boerderij ben ik ook lekker bezig. Als ik op tijd thuis ben dan melk ik de koeien ben met de pony bezig of bestudeer het gedrag van de kippen. Een van de zijdehoenders die ik van de zomer met de machine heb uitgebroed begint vals te worden. Als je over het terrein loopt kom hij je achterna en blijft je net zo lang in de benen en voeten pikken totdat je vergenoeg bent. Meestal betekend dit dat je naar binnen moet gaan of 5 minuten moet gaan stilstaan, dan pas laat hij je met rust.
´s avonds lees in de nodige boeken over voedselverwerking. Alle praktische zaken die ik leer op de school lees ik ´s avonds na zodat ik dat een volgende keer met de nodige achtergrond kennis aan de leerlingen kan vertellen.

  • 16 December 2013 - 21:09

    Emelie:

    Heyyyy wat leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Echt super interessant allemaal wat je daar allemaal leert en super dat je zoveel ervaring kunt opdoen zodat je kunt groeien in zowel jezelf als je Cv-tje ;-)
    Lekker veel foto's maken en geniet maar lekker van je tijd daar, het gaat allemaal hard genoeg inderdaad.....
    Ik spreek je snel!

    Kus, Em

  • 17 December 2013 - 11:24

    Selma:

    heerlijk om zo mee te lezen, kan me voorstellen da tje geniet (behalve van die zijdehoender hihihih) Ja valt niet mee he al die regels in de keuken....weet t, zo irritant soms, maar ja...veel plezier!! XXX

  • 20 December 2013 - 16:07

    Diana Koomen:

    Hoi Joyce,

    Wat een verhalen zeg.
    Leuk hoor om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, en dat het ook goed gaat en je veel leert .
    Daar ben je tenslotte ook voor n Oostenrijk.

    Lees ook(tussen de regels door) dat de kinderen die je les geeft toch wel bewondering voor je hebben.
    Top hoor.

    Maar wat moedig om een slachtdier te schieten.
    Moet er niet aan denken brrr, maar ja ieder zijn/haar vak toch.

    En een weekje boerin zijn dat ligt jouw wel denk ik.

    Wist niet dat jij eieren uit hebt laten broeden, dus je hebt daar kinderen rond lopen.
    alleen jammer dat ze dat niet zo waarderen

    En wat Philipp betreft die moet je dan ook maar een keer flink te grazen nemen.

    Joyce nog heel veel plezier in Oostenrijk, en fijne feestdagen in Holland en een gezond liefdevol 2014

    Groetjes en liefs Diana en ook een beetje van Hans.
    maar ja die weet nu nog niet dat ik je mail.

    Bye, bye Xx


  • 22 December 2013 - 14:35

    Chris En Marian :

    Hoi joyce hier chris ik heb alle verhalen gelezen en ze zijn leuk.
    Ik vond de foto's niet eng.
    Ik was gisteren met Marian naar Hoorn geweest.
    Veel succes.
    Groetjes Chris.

  • 22 December 2013 - 14:40

    Marian:


    Hoi lieve Joyce,

    Goed dat je zoveel leert.Je doet het goed en we zijn trots op jou.

    Wat een naar beest die kip.Gaat die ook de pan in??(arm beest).

  • 22 December 2013 - 14:48

    Marian:

    Sorry nu verder

    En ik wilde dat ik erbij was geweest .Die havik ,een prachtig beest.Maar wel arme loopeend,gelukkig dat het niet raak was!!!
    Nou we komen je maandag van Schiphol halen,gezellig.Enne hier met Kerst wordt het echt Hollands storm weer.Enne tweede Kerstdag op jou verzoek Hollandse kost.Hutspot/ Boerenkool.Voor morgen alvast goede reis en tot morgenavond.

    Liefs Pap en Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mörtschach

Joyce

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 15344

Voorgaande reizen:

20 November 2013 - 29 Augustus 2014

Minor Diergeneeskunde in Oostenrijk

27 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Oostenrijk!:)

Landen bezocht: