verzuivelen - Reisverslag uit Lienz, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu verzuivelen - Reisverslag uit Lienz, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu

verzuivelen

Door: joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

26 November 2013 | Oostenrijk, Lienz

Vandaag heb ik om 6;19u de bus genomen om op tijd( 8uur) in Lienz bij de school te zijn.
Vandaag verzuivelen. Dit jaar hebben ze daar een nieuwe hygiene sluis gemaakt. Omkleden handen wassen en onsmetten en door een ontsmettingsbak lopen. Alle middelen die gebruikt worden moeten eerst ontkiemd worden in een bak water van 80 graden. Handen worden beter 10 keer te veel als 1 keer te weinig gewassen en ontsmet. Omdat de school ook producten verkoop hebben zij natuurlijk een grote verantwoordelijkheid en dat werken ze ook naar, ook bij de leerlingen word dit erin gedrillt.
Ik heb leren boter maken, yoghurt verschillende soorten kaas etc. Ontzettend interessant leuk en lekker allemaal.

• 27 November 2013 - 23:01

Peter En Marian:

Hoi lieve Joyce,

Dat was even vroeg opstaan;)
    Maar je hebt weer veel geleerd dus dat is mooi meegenomen.
    Echt leuk om je verhalen je lezen.