weekendje boerin - Reisverslag uit Mörtschach, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu weekendje boerin - Reisverslag uit Mörtschach, Oostenrijk van Joyce Koomen - WaarBenJij.nu

weekendje boerin

Blijf op de hoogte en volg Joyce

01 December 2013 | Oostenrijk, Mörtschach

Peter en Margot, de ouders van Philipp, zijn een weekendje op vakantie gegaan. Even lekker bijkomen.
Zorg voor de koeien, kippen, eenden, en pony hebben ze aan mij overgelaten. Vroeg opstaan is niet mij hobby, maar rustig tussen de koeien wakker worden vind ik geen probleem. Ze zeggen niets terug en ik kan lekker mijn melk werk doen. Daarna lekker ontbijten met een vers eitje, net onder de kip vandaan gehaald:)
Als dan rond 11.30 de zon de boerderij heeft berreikt kunnen alle dieren lekker naar buiten, lekker scharrelen en vreten.
Een van de koeien heeft een wond tussen het uier en haar been, zie de foto. Elke dag schoonmaken met warm water en spoelen met jood. (och nog wat diergeneeskundigs).
Op de school had ik geleerd dat je ook thuis heel gemakkelijk Yoghurt kan maken door melk tot 40 graden te verwarmen, een beetje yoghurt uit de winkel erbij (voor degoede yoghurt bacteriën) en dan 5 tot 6 uur laten staan in glazen in een warm water (40 graden) bad dan gaan de bacterien lekker groeien. Dus dat heb k dit weekend maar eens geprobeerd. Ik dacht dat de bacteriën ook wel zouden gaan groeien als ik de yoghurt lekker onder de dekens in bed zou instoppen. Helaas was dit niet zo en had ik na 5 uur meer een drink yoghurt, ook lekker mar niet waar ik op gehoopd had.

  • 10 December 2013 - 00:27

    Peter En Marian:


    Lieve Joyce,
    wat een leuke foto's.Jelle de haan,ha,ha,ha.Mooi "haantje";)
    Die zijde hoenders zijn mooi uitgekomen.Leuk die kuifjes.Dit waren toch de eitjes uit Holland?
    Welke ruim 12 uurtjes met jou meegreisd zijn ??;)
    Sandy ziet er wel heel erg goed uit;)
    Jammer van de yoghurt.Volgende keer beter.

    Liefs Pap en Mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Mörtschach

Joyce

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 15348

Voorgaande reizen:

20 November 2013 - 29 Augustus 2014

Minor Diergeneeskunde in Oostenrijk

27 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Oostenrijk!:)

Landen bezocht: